zaterdag 1 februari 2014

Sleek pallete

 Vandaag wil ik dit palette uitgebreid reviewen. Ik ben eigenlijk altijd wel te spreken over de i-Divine palettes van Sleek, de prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed en ik vind het leuk dat ze gewaagde kleurencombinaties maken die de gebruiker uitdaagt om wat meer te experimenteren met make-up.
Alle i-Divine palettes zijn mat, zwart en hebben in het midden het Sleek logo in glans. Het zijn platte palettes, niet al te groot, waardoor ze gemakkelijk mee te nemen zijn voor op reis en ook gemakkelijk op te bergen zijn thuissleek garden of edenVoor het Garden of Eden palette heeft Sleek zich laten inspireren door de flora en fauna en de magie van de natuur. Het palette bestaat dan ook uit betoverende groene, bruine en taupetinten. Heel naturel en aards, maar toch met een flinke dosis kleur . Het palette bestaat uit 12 uiteenlopende kleuren oogschaduw. Lichte kleuren, donkere kleuren, matte finishes, shimmer, satin en metallic, zachte pastelkleuren, neutrale taupes en wat hardere, sprekende kleuren. Lekker divers en toch is het één geheel. Hier zijn nog wat foto"s :sleek garden of eden i-divine_06sleek garden of eden i-divine_09Ik vind het leuk dat Sleek elk kleurtje een naampje geeft passend bij het thema.

De linkerhelft van het palette:sleek garden of eden i-divine_07bovenste rij:
  • Gates of Eden – shimmery, gouden highlighter.
  • Eve’s Kiss – zachte, shimmery lilatint (mooi als highlighter)
  • Paradise on Earth – paars/bruine kleur met metallic finish
onderste rij:
  • Entwined – matte bruin met hier en daar wat gouden glittertjes.
  • Adam’s Apple – appeltjesgroen, maar dan wat zachter/minder fel, met een matte finish.
  • Fig – lichtgroen met een metallic finish.
Swatches:
sleek garden of eden i-divine_12van links naar rechts: Gates of Eden, Eve’s Kiss, Paradise on Earth, Entwined, Adam’s Apple en Fig.
Entwined en Adam’s Apple (geniale woord/kleurspeling, trouwens) zijn wat zwakker gepigmenteerd dan ik had verwacht van Sleek.sleek garden of eden i-divine_08
De rechterhelft van het palette: bovenste rij:
  • Python – warme, roestbruine kleur met metallic finish.
  • Forbidden – taupekleurtje met satin finish en hier en daar een gouden glittertje.
  • Flora – chocoladebruin met een matte finish.
onderste rij:
  • Evergreen – zacht, pastelgroen met metallic finish.
  • Fauna – grijsgroen met een metallic finish.
  • Tree of Life – jagersgroen met een matte finish.
Swatches:sleek garden of eden i-divine_13van links naar rechts: Python, Forbidden, Flora, Evergreen, Fauna en Tree of Life.
Alleen Forbidden is iets zwakker gepigmenteerd dan wat ik van Sleek gewend ben.


Bij de comments van de ‘garden of eden eyelook’ las ik dat jullie niet hadden verwacht dat het palette zo mooi zou zijn, omdat jullie elders minder goede swatches hadden gezien. Nu moet ik zeggen dat er inderdaad een aantal kleuren in dit palette zitten die niet zo sterk gepigmenteerd zijn als was ik gewend ben van Sleek, maar het merendeel van de kleuren geeft prima pigment af en valt heel goed mee te werken. Vooral op mijn oogleden komen de kleuren extra goed tot uiting.sleek garden of eden i-divine_10

Het Garden of Eden palette is ideaal voor de mensen die houden van natuurlijke aardetinten, maar toch ook wel graag willen experimenteren met iets meer kleur in hun eyelooks. De kleuren uit het palette staan prachtig bij iedere oogkleur.
Begin deze week maakte ik deze ooglook met dit palette:
daria polish beautyblogger eyelookdaria polish beautybloggerIs het niet prachtig? Deze look ga ik zelf ook zeker nog uitproberen van de week! Haar stap voor stap tutorial vind je hier. Wel in het Pools, maar de foto’s spreken voor zich.
Het Sleek MakeUP i-Divine palette ‘Garden of Eden’ is een limited editio en kost €9,99. Het is o.a. te bestellen bij de Nederlandse beautyshop     Boozyshop.nl  Klik hier .
Wat vinden jullie van het Garden of Eden palette?

x Donna en Nienke

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten